הדר דף הבית בלי JCI

ספרייה (כמעט) ללא ספרים

בחודש שבו ברחבי הארץ חוגגים את שבוע הספר, הספרייה למדעי הרפואה של המרכז הרפואי הלל יפה מציגה דיגיטליות ועתידנות לבאים בשעריה, וכמעט לא תראו בה ספרים על המדפים
14/06/2017

"עתידנות ומידענות", אלו שתי המילים בהן מסכמת יוליה קופרברג, הספרנית הראשית של הספרייה למדעי הרפואה של המרכז הרפואי הלל יפה, את הנעשה בין כותלי הספרייה מרבית היום. "נכון שאנחנו ספרייה מיוחדת מלכתחילה, כי אנחנו משרתים אוכלוסיות מקצועיות בתחומי רפואה וסיעוד, אבל כמו מרבית הספריות, עד לא מזמן, המחקר, הקריאה והלמידה נעשו מספרים עבי כרס, שאגב, עדיין 'חיים ובועטים', אבל בעולם שבו הלקוחות שלנו מחויבים להתעדכן בחדש והמתקדם כל העת, אין ספק שמעבר לספרות דיגיטלית ומנגנוני חיפוש אינטרנטיים זמינים מחויב מציאות ומתבקש", היא מסכמת.

 

אז מה המשמעות?

 

המשמעות העיקרית היא שמי שנכנס לספרייה של "הלל יפה" רואה מעט מאוד ספרים על המדפים. ככלל, הספרייה למדעי הרפואה עברה שינוי מבני מהותי מהיסוד לפני מספר שנים. משני חדרים גדולים עמוסים במדפים עליהם ספרים ומגזינים רפואיים, היא הפכה למתחם הכולל אזורי לימודי "רועשים" ו"שקטים", חללי עבודה ולמידה פונקציונאליים ואסתטיים, פינות קריאה, חדרי מפגש ללימוד, ועמדות מחשב רבות, בהן כל השירותים המודרניים הנדרשים לשם לימוד ומחקר אקדמי כדבעי, כגון גישה לאוסף האלקטרוני של כתבי העת והספרים, מאגרי מידע בינלאומיים ועוד. הספרייה משמשת ומיועדת בעיקר לסגל המרכז הרפואי הלל יפה ולסטודנטים של בית הספר לסיעוד בהלל יפה, אך פתוחה לציבור המקצועי באזור ובכלל. לאור הביקוש לשירותיה, הורחבו במהלך השנתיים האחרונות שעות הפתיחה שלה כבר כמה פעמים.

 

 

האזור השקט בספרייה. מימין, יוליה קופרברג מנהלת הספרייה

 

 

ומה לגבי ספרים?

 

"עדיין יש לנו ספרים", מחייכת קופרברג, "ולו רק כי כמו שהרבה אנשים שאוהבים את הרגשת הדף והכריכה ב'ספרים רגילים', הרי שיש סטודנטים ומתמחים שעדיין יישבו בחדרי הלימוד עם ספרי הלימוד היסודיים עבי הכרס. רואים את זה במיוחד לפני מבחנים להתמחות ברפואה בשלב א' ו-ב'. ביום-יום, המחשב, על מאגרי המידע הרבים שלו, אותם אנחנו מספקים מתוך פורטל ספרייה חדשני, הוא השליט המרכזי במתן מידע זמין, אמין ועדכני".

 

 
הדפס

עוד ב"מה חדש"

הלל יפה אונליין צד
בית ספר לסיעוד
נשים ויולדות
ילדים
חיוג מקוצר
ניהול תכנים:
עבור לתוכן העמוד