ארגון המחליט לחרוט על דגלו את הכוונה להיות איכותי ומצוין בכל אורחותיו ומתכוון לכך במלוא המחויבות, בוחר ללכת בדרך מורכבת של הצלחות וכישלונות, ובעיקר בדרך של התבוננות מעמיקה בחוזקות ובחולשות, בדרך של תחקור, הסקת מסקנות מלקחים וגיבוש צעדים לטיפולם תוך הקצאת המשאבים המגוונים הנחוצים למימושם.
המרכז הרפואי הלל יפה, שבחר בדרך זאת, הקים לשם כך גוף מקצועי שאחראי להגשמת מדיניות האיכות והמצוינות. תפקידי היחידה:
-
פיתוח, הקמה ומיסוד של התשתיות בבית החולים לקידום האיכות.
-
הטמעת מערכות למצוינות ארגונית, מתן תמיכה והנחיה מקצועית שוטפת בתחום האיכות והמצוינות לצוותי השיפור ולמרכזי האיכות והמצוינות היחידתיים.
-
ריכוז ועדת ההיגוי לאיכות וכן הוועדה להצעות שיפור איכות ומצוינות (בהתאם לפרק 60 בתקשי"ר).
-
הפעלתם ובקרה מקצועית של כלל סקרי המשוב במרכז הרפואי.
-
ייזום פעולות הסברה, כדוגמת שבוע האיכות הלאומי, להגברת המודעות בקרב מנהלים ועובדים במרכז הרפואי.
-
הנחיה והכוונה מקצועית וארגונית ליועצים ארגוניים שעמם התקשר המרכז הרפואי וריכוז עבודת התיאום והמעקב הנדרשת.
-
תחזוקה וניהול מקצועי שוטף של מוקד ידע מקצועי בתחום איכות ומצוינות.
-
אחריות לקידום איכות השירות וחווית המטופל בבית החולים, ולטיפול בפניות הציבור בנושאים שאינם קליניים בשיתוף הנהלת בית החולים, בכלל זה ריכוז פניות הציבור, בדיקת התלונה ומתן תשובה לפונה. |